KLASDAGEN


Ik heb al een tijdje 2 prachtige dagen achter de rug en die heb ik doorgebracht met leuke leerkrachten en mijn leuke klas. Het waren 2 dagen waar we veel hebben gelachen, veel hebben gebibberd van de kou en waar we ongelooflijk veel muziek hebben geluisterd. Lees/kijk je mee?



24 september

Daar staan we dan, om 7:30, allemaal met kleine oogjes, wachtende op de bus die ons naar Brugge brengt. Eenmaal in Brugge, gingen we onze kamers verkennen en onze bedden opmaken want ja, dat moet natuurlijk ook gebeuren en wat leuk was om te weten, we wisten direct welke kamer die van de jongens waren (wij sliepen op de eerste verdieping en zij op het gelijkvloers.) Maar daar komen we straks nog wel achter waarom het een leuk feitje was.



2 uur later was het dan tijd voor onze eerste activiteit, windsurfen. Na een korte uitleg van de monitor, mochten we het (ijskoude!!) water in en wat ging het vlot! (niet dus…) 20 minuutjes later zat ik helemaal vast in de bosjes en kon in mijn zeil niet meer op mijn surfboard leggen. En het irritante was dat het koud was en het nog eens aan het regenen was. Ja super fijn. Al snel werd mijn zeil af mijn plank gehaald en kon ik zonder tegenslag rustig verder zwemmen pedelen.

Na het windsurfen kregen we wat vrije tijd dus besloten me met alle meisjes van onze klas (5) naar de jongens hun kamer te gaan. Daar hebben we wat muziek geluisterd, gelachen en deze leuke klasfoto gemaakt.


Al snel zaten we aan de tafel te genieten van de koude maar lekkere spaghetti en hadden we weer tijd voor ons zelf. Daarom besloten we om nog naar buiten te gaan met onze klas en nog wat foto's te maken, en natuurlijk muziek te luisteren!




We sloten de avond af met een muziekquiz en veel gelach.


25 september

vooraf
Voor dat we op klasdagen gingen, hadden wij (de meisjes) een plannetje gemaakt om goed met de jongens te kunnen lachen. Wiam had kneedgommetjes bij voor onder de schoenen van de jongens de plakken. Ook hadden we nog het idee om hun kleren te stelen. 


De volgende ochtend werd ik wakker rond 7u en omdat ik op mijn gsm bezig was, werden Wiam en Fernanda ook wakker. Wiam stond op en het eerste wat zij zei was: "Spijtig dat we ons plannetje niet hebben uitgevoerd gisterenavond". Daarop antwoordde ik: "We kunnen het nu nog altijd doen, die zullen nog wel slapen zeker?" Zo gezegd, zo gedaan.

We stonden in het kleine gangetje van de jongenskamer om nog eens goed te bespreken wat we juist gingen doen (we konden zomaar de jongenskamer binnen omdat we onze sleutels moesten afgeven zodat we onze deur niet op slot konden doen) Natuurlijk lag iedereen nog te slapen dus plakten we zoveel mogelijk kneedgommetjes onder de schoenen en pakte we een hele hoop kleren mee, plus uiteraard schoenen. Onze missie was geslaagd.

Rond half 8 klopte er iemand op onze deur, bleek dat het een leerkracht was. Hij vroeg waar de schoenen waren van de jongens. Wij keken natuurlijk met een rood gezicht naar elkaar en gaven daarna de schoenen terug. Hij vroeg of we nog iets hadden 'gestolen'. We knikten eerst nee maar daarna bekenden we het en gaven we een hele hoop kleren af, gelukkig kon de leerkracht er ook mee lachen.





Dan was het alweer tijd voor te ontbijten en daarna terug naar het koude water te gaan om te gaan kajakken. Het kajakken liep vlot, allee, dat dacht ik toch… Eerst kajakten we met z'n allen naar het achterste van het meer waar we dan spelletjes gingen spelen. Onderandere, van kajak verwissellen terwijl we niet in het water mogen vallen en de kajak naast ons niet mogen lossen. Ook hadden we nog een balspel in het water gedaan. Super tof!



Een paar uur verder stond onze bagage weer in de bus om naar zee te vertrekken. Daar bleven we een klein uurtje en dan gingen we weer richting school. Zo sloten we de fijne 2-daagse af. Oh ja! Papa had sushi meegebracht toen we terug kwam, hmmm!



Het waren 2 super leuke dagen maar dat had ik jullie al wel gezegd zeker?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten